Sobota, julij 5, 2025
AirAsia, vodilni nizkocenovni letalski prevoznik v Aziji, je z Airbusom sklenil memorandum o soglasju (MoU) za nakup 50 letal Airbus A321XLR za dolge razdalje z možnostjo nakupa dodatnih 20 enot. Ta poteza je ključni mejnik v nenehnih prizadevanjih letalske družbe za prestrukturiranje, saj jo postavlja na širše poti za dolge razdalje, hkrati pa ohranja njen stroškovno učinkovit potovalni model. Poleg tega AirAsia preučuje možnost nakupa do 70 dodatnih letal, s čimer bi še okrepila svojo strategijo flote. Kljub temu pomembnemu novemu naročilu AirAsia še ni preklicala svojih prejšnjih naročil za letala A330, čeprav z Airbusom še potekajo pogovori o morebitnih modifikacijah.
AirAsia načrtuje, da bo v okviru svoje širše pobude za rast do oktobra izdala prvo izdajo obveznic, s čimer bo sporočila, da je pripravljena graditi na okrevanju po pandemiji. Ta izdaja obveznic bo podprla agresivne načrte širitve letalske družbe, katere finančni položaj trenutno ocenjujeta dve bonitetni agenciji. Ta poteza sledi finančnim težavam AirAsie med pandemijo COVID-19, ki so močno vplivale na povpraševanje po potovanjih in leta 2022 privedle do finančnih težav.
Dolgoročna strategija rasti AirAsie se osredotoča na vzpostavitev omrežja z več vozlišči, ki povezuje Evropo, Severno Ameriko in Azijo. Letalska družba namerava kot hrbtenico te širitve izkoristiti novo letalo Airbus A321XLR, pri čemer bo izkoristila zmogljivosti teh ozkotrupnih letal za dolge lete za vzpostavitev povezav na velikih razdaljah, hkrati pa ohranila cenovno ugoden pristop letalske družbe. Prizadevanja AirAsie za širitev se bodo osredotočila na povezovanje večjih mest v Evropi in Severni Ameriki, kar bo omogočilo učinkovitejše možnosti potovanja za njeno rastočo bazo strank.
Za lažjo širitev načrtuje AirAsia vzpostavitev strateških letališč po vsem svetu. Glede na omejitve letal z enim prehodom letalska družba priznava pomen dobro lociranih vozlišč za omogočanje nemotenih povezav na svojih dolgih progah. AirAsia se trenutno pogovarja z mesti na Bližnjem vzhodu, vključno s ključnimi lokacijami v Savdski Arabiji, Ras Al Khaimahu in Bahrajnu, ki bi lahko služila kot ključna vozlišča za povezovanje potnikov, ki potujejo med regijami.
Poleg memoranduma o soglasju za 50 letal A321XLR AirAsia v prihodnjem mesecu razmišlja o nadaljnjem naročilu 150 letal. To naročilo, ki naj bi vključevalo kombinacijo ozkotrupnih in širokotrupnih letal, bo v bližnji prihodnosti zaključilo strategijo širitve flote letalske družbe. AirAsia preučuje tudi možnost nakupa manjših letal, kot sta regionalna letala Airbus A220 ali Embraer E2, da bi dopolnila svojo rastočo floto in izboljšala svojo ponudbo regionalnih in mednarodnih letov.
AirAsia ima trenutno naročila pri Airbusu, ki vključujejo približno 360 letal, s čimer je ena največjih strank Airbusa. Dodatna širitev flote bo še utrdila prisotnost AirAsie na ključnih trgih po Aziji in drugod. Čeprav se letalska družba trenutno osredotoča na ozkotrupna letala za podporo svojim nizkocenovnim operacijam, AirAsia ponovno ocenjuje tudi svoja prejšnja naročila za širokotrupna letala. Trenutno ima naročenih 15 letal A330, vendar še ni odpovedala nobenega od teh naročil, saj nadaljuje pogovore z Airbusom.
Kljub finančnim težavam, ki jih je povzročila pandemija, se AirAsia osredotoča na okrevanje in rast. Letalska družba prestrukturira svoje poslovanje, da bi se bolje prilagodila potovalnemu okolju po pandemiji, z načrti za izboljšanje ponudbe letov na dolge razdalje, ki jo tradicionalno izvaja prek svoje hčerinske družbe AirAsia X. Zavezanost letalske družbe ponujanju cenovno dostopnih možnosti potovanj ob hčerinski družbi AirAsia X poudarja njeno zavezanost ohranjanju konkurenčne prednosti na trgu nizkocenovnih letalskih prevoznikov.
Capital A, matična družba AirAsia, si prav tako prizadeva za konsolidacijo svojega poslovanja pod blagovno znamko AirAsia. To vključuje prenos letalskih operacij na AirAsia X, s čimer se združijo tako dolge kot kratke lete pod eno samo blagovno znamko. Ko bo to prestrukturiranje končano, Capital A pričakuje, da bo izstopil iz finančno težavnega statusa PN17, ki ga je prejel od malezijske borze zaradi finančnih izzivov, ki jih je povzročila pandemija. Vodstvo družbe je prepričano, da bodo te spremembe pomagale letalski družbi povrniti stabilnejši finančni položaj.
Sodelovanje med AirAsio in Airbusom pri nakupu 50 letal A321XLR je ključni korak na dolgoročni poti rasti letalske družbe. Z osredotočanjem na širitev flote, vzpostavitev strateških vozlišč in širitev svojega dosega na nove trge, zlasti v Severni Ameriki in Evropi, AirAsia postavlja temelje za nadaljnji uspeh v svetovni letalski industriji. Medtem ko letalska družba prestrukturira in izdaja obveznic, ostaja zavezana svojemu nizkocenovnemu modelu, hkrati pa se prilagaja spreminjajočim se zahtevam letalskega sektorja. Naslednjih nekaj let bo za AirAsio ključnih, saj bo širila svojo globalno prisotnost in krepila svoj konkurenčni položaj na letalskem trgu po pandemiji.
oglas
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025