TTW
TTW

Allegiant Air poroča o impresivni 9-odstotni rasti potniškega prometa v letu 2025, kar spodbuja razcvet potovanj v ZDA

Nedelja, julij 6, 2025

Allegiant Air je objavil svojo prvo statistiko potniškega prometa za maj 2025 z znatno medletno rastjo na več ključnih področjih delovanja. Prevoznik, osredotočen na prosti čas, ki oskrbuje prostočasne lokacije po Združenih državah Amerike, je imel 9.2 % več potnikov v primerjavi z istim mesecem lani. Širitev se bo zgodila, ko bodo tako domači kot mednarodni potovalni trgi ponovno pridobili zagon pred pandemijo in bo Allegiant utrdil svoj položaj v ameriški letalski industriji kot eden od vodilnih.

Maja 2025 je Allegiant prepeljal približno 1.55 milijona potnikov na rednih letih, kar je več kot 1.41 milijona maja 2024. Ta porast števila potnikov kaže na nadaljnji trend naraščajočega povpraševanja po potovanjih za prosti čas v ZDA, pri čemer potniki nadaljujejo z raziskovanjem novih lokacij in ponovno obiščejo želene počitniške destinacije. Allegiant, ki deluje kot nizkocenovni prevoznik, je izkoristil vse večjo preferenco ameriških potnikov po nizkocenovnih vozovnicah, saj se prevoznik osredotoča na prevoze iz premalo oskrbovanih mest do večjih počitniških destinacij.

Eden ključnih poudarkov poročila so prihodki od potniških milj (RPM) letalske družbe, ki so se v primerjavi z lanskim letom povečali za 10.2 % in dosegli 1.39 milijarde RPM. RPM predstavljajo skupno število milj, ki jih preletijo potniki, ki plačujejo za let, in so ključni kazalnik sposobnosti letalske družbe, da ustvari prihodek od svojih storitev. Povečanje RPM je jasen znak, da se leti družbe Allegiant ne le polnijo, ampak tudi potniki potujejo na daljše razdalje. Ta rast RPM odraža veliko povpraševanje po domačih letalskih potovanjih, zlasti do priljubljenih destinacij za prosti čas, kot so Las Vegas, Orlando in Florida, ki ostajajo glavna točka v omrežju poti družbe Allegiant.

Druga pomembna metrika za letalsko družbo so bile razpoložljive sedežne milje (ASM), ki so se znatno povečale za 16.3 % in maja 1.73 dosegle 2025 milijarde ASM. ASM merijo skupno kapaciteto sedežev, ki jih ima letalska družba na voljo za prodajo v celotnem omrežju. 16.3-odstotna širitev ASM odraža agresivno strategijo širitve družbe Allegiant, s katero želi zadostiti naraščajočemu povpraševanju po letalskih potovanjih, saj se vse več potnikov podaja v nebo tako zaradi poslovnih kot prostočasnih letov. Kljub rasti zmogljivosti pa se je faktor zasedenosti letalske družbe zmanjšal za 4.5 odstotne točke in znašal 80.3 %.

Faktor zasedenosti je ključna metrika za letalske družbe, ki predstavlja odstotek razpoložljivih sedežev, ki so zasedeni s plačajočimi potniki. Višji faktor zasedenosti kaže na učinkovitejšo uporabo razpoložljivih zmogljivosti, nižja številka pa nakazuje, da letalske družbe morda dodajajo več letov in sedežev, kot jih trenutno povpraševanje lahko absorbira. Čeprav Allegiantov faktor zasedenosti v višini 80.3 % ostaja v primerjavi s standardi v panogi stabilen, padec kaže, da je letalska družba morda precenila hitrost okrevanja na nekaterih trgih. Kljub temu ostaja splošna rast letalske družbe močna, zmanjšanje faktorja zasedenosti pa je verjetno začasen učinek, saj letalska družba prilagaja svojo zmogljivost, da bi se bolje uskladila s povpraševanjem potrošnikov.

Letalska družba je poročala tudi o opaznem povečanju števila odhodov letov, saj je maja 11,174 opravila 2025 letov, kar pomeni 16.2-odstotno povečanje v primerjavi z majem 2024. To povečanje števila odhodov še dodatno poudarja sposobnost družbe Allegiant, da razširi svoje poslovanje in zadovolji naraščajoče povpraševanje. Rast števila odhodov letalske družbe je skladna s širitvijo njene mreže letov, saj Allegiant še naprej povečuje svojo prisotnost na glavnih turističnih destinacijah po ZDA. Letalska družba je dosledno letela na prostočasne destinacije, kot so Florida, Nevada in Kalifornija, ki so znane po celoletnem povpraševanju, hkrati pa se širi tudi na druge počitniške destinacije po vsej državi.

Povprečna dolžina etape letov družbe Allegiant maja 2025 je bila 884 milj. Ta relativno kratka razdalja odraža osredotočenost letalske družbe na opravljanje predvsem domačih letov, s poudarkom na povezovanju manjših regionalnih letališč z večjimi turističnimi središči. Poslovni model družbe Allegiant, ki se osredotoča na ponujanje nizkocenovnih letov do počitniških destinacij, je vse bolj priljubljen, saj potniki iščejo cenovno ugodne načine za obisk vrhunskih počitniških destinacij. Zmožnost letalske družbe, da poveže premalo oskrbljena mesta z večjimi turističnimi središči, jo je dobro umestila na konkurenčnem ameriškem letalskem trgu.

Poleg rasti rednih letov Allegiant upravlja tudi mrežo pogodbenih letov s fiksno ceno, kar je maja 2025 dodatno povečalo število potnikov. Skupno število potnikov, prepeljanih na rednih in pogodbenih letih, je doseglo 1.56 milijona, kar je 9.4 % več kot leto prej. To povečanje poudarja širši doseg letalske družbe, saj še naprej zadovoljuje potrebe tako prostočasnih kot poslovnih potovanj po vsej državi. Skupno število odhodov v sistemu Allegiant se je povečalo za 16.5 %, število odhodov v celotnem omrežju pa se je v primerjavi z enakim obdobjem lani povečalo za 16.7 %.

V prihodnje Allegiantova rast števila potnikov in zmogljivosti odraža njegovo zavezanost k zadovoljevanju naraščajočega povpraševanja po domačih letalskih prevozih. Kljub začasnemu padcu faktorja zasedenosti letalska družba ostaja v dobrem položaju za nadaljevanje rasti. Letalska družba si prizadeva tudi za nadaljnje izboljšanje svoje mreže letov in optimizacijo svojih poti, da bi zagotovila storitve tam, kjer je povpraševanje največje. Allegiant bo verjetno še naprej širil svojo floto in dodajal nove poti v prihodnjih mesecih, zlasti ko se bliža poletna potovalna sezona.

Eden ključnih dejavnikov, ki spodbujajo rast Allegianta, je njegov edinstven poslovni model. Letalska družba se osredotoča na potovanja v prostem času in skrbi za potnike, ki želijo leteti na počitniške destinacije po dostopnih cenah. Ta pristop se je izkazal za učinkovitega, saj si potniki prizadevajo zmanjšati svoje stroške, hkrati pa uživajo v priljubljenih turističnih destinacijah. Allegiantova sposobnost zagotavljanja cenovno dostopnih in preprostih storitev ga dela še posebej privlačnega za potnike, ki se zavedajo proračuna, še posebej ker inflacija in naraščajoči potovalni stroški ostajajo zaskrbljujoči za mnoge.

Kljub rasti se mora letalska družba še naprej spopadati z izzivi, povezanimi s širitvijo svoje mreže, hkrati pa ohranjati dobičkonosnost. Ko bo Allegiant dodajal več sedežev in možnosti letov, bo moral zagotoviti, da bo lahko učinkovito upravljal to povečano zmogljivost, da bi ohranil visoke operativne standarde. Nižji faktor zasedenosti je sicer zaskrbljujoč, vendar je verjetno kratkoročna težava, ki jo lahko letalska družba reši z izboljšanjem načrtovanja zmogljivosti in prilagajanjem ponudbe poti glede na povpraševanje.

Na splošno je 9-odstotno povečanje števila letov družbe Allegiant Air maja 2025 dokaz dolgoročne odpornosti ameriške domače letalske industrije. Ker potniki še naprej letijo na počitniške poti in se njihovo omrežje poti še naprej širi, si Allegiant še naprej utrjuje položaj, ki mu omogoča nadaljnji uspeh na trgu domačih prevoznikov. Njihova stroškovno ozaveščenost in skalabilnost se bodo obrestovali v smislu dolgoročne trajnosti. Medtem ko Allegiant zre v prihodnost po okrevanju po pandemiji in se prilagaja še vedno spreminjajoči se potovalni krajini, njihova rast maja 2025 ponuja dobro osnovo za nadaljnji razvoj v prihodnjih mesecih.

(Vir: Allegiant Air.)

oglas

Share On:

Naročite se na naše novice

PARTNERJI

pri-TTW

Naročite se na naše novice

Želim prejemati novice o potovanjih in poslovnih dogodkih od Travel And Tour World. prebral sem Travel And Tour World'sZasebnost.

Izberite svoj jezik