Nedelja, julij 6, 2025
Kitajska je z novo vizumsko politiko znatno olajšala vstop za obiskovalce z vsega sveta, kar je privedlo do opaznega porasta mednarodnega turizma. Te reforme, ki vključujejo brezvizumski dostop za državljane iz 47 držav in tranzitne vizume ob prihodu za državljane iz 55 drugih držav, državi pomagajo privabiti več obiskovalcev kot kdaj koli prej. Leta 2025 so mesta, kot sta Šanghaj in Peking, zabeležila izrazito povečanje števila mednarodnih prihodov, saj poenostavljeni pogoji za vstop Kitajsko naredijo bolj dostopno kot v preteklosti. Ta porast turizma ne koristi le kitajskemu gospodarstvu, temveč igra tudi ključno vlogo pri preoblikovanju globalnega dojemanja države. S poudarjanjem svoje kulturne dediščine, tehnološkega napredka in sodobne infrastrukture Kitajska preusmerja narativ stran od političnih in geopolitičnih vprašanj ter se predstavlja kot dinamična in odprta destinacija za popotnike po vsem svetu.
Kitajska vlada je uvedla reforme, ki državljanom 47 držav – vključno z Nemčijo, Avstralijo in Japonsko – omogočajo obisk brez vizuma do 30 dni. Poleg tega so potniki iz 55 držav, vključno z Združenimi državami Amerike in Indonezijo, ob prihodu upravičeni do 10-dnevnega tranzitnega vizuma. To je v ostrem nasprotju z zgodovinsko strogim postopkom za pridobitev vizuma v državi, ki je pogosto zahteval osebne obiske in dolge čakalne dobe. Namen teh sprememb politike je Kitajsko narediti dostopnejšo in privlačnejšo za turiste z vsega sveta.
oglas
Motivacija za te spremembe je jasna. Prvič, Kitajska si prizadeva oživiti svoj turistični sektor, ki ga je svetovna pandemija močno prizadela. Z nadaljevanjem mednarodnih potovanj si vlada želi privabiti nazaj turiste in v svoje gospodarstvo vnesti prepotrebne prihodke. Drugič, vlada želi preoblikovati globalno dojemanje Kitajske, zlasti glede na naraščajoče geopolitične napetosti. Z poenostavitvijo vizumskih zahtev država upa, da bo poudarila svojo kulturno dediščino in tehnološke dosežke ter tako preusmerila pozornost z bolj spornih vprašanj.
Prvi rezultati so obetavni. Po uradnih podatkih je Kitajska leta 130 sprejela 2024 milijonov mednarodnih turistov, kar je k gospodarstvu prispevalo 94.2 milijarde dolarjev. Leta 2025 so mesta, kot je Šanghaj, zabeležila 40-odstotno povečanje mednarodnih prihodov, medtem ko je Peking zabeležil znatno povečanje števila obiskovalcev, ki so v mesto vstopili brez vizuma – kar je podvojitev števila v primerjavi s prejšnjim letom.
Spremembe politik so popotnikom olajšale raziskovanje raznolikih kitajskih znamenitosti. Od starodavnega Prepovedanega mesta v Pekingu do sodobnega obzorja Šanghaja obiskovalci odkrivajo državo, ki združuje staro in novo. Družbeni mediji so igrali ključno vlogo pri preoblikovanju dojemanja, turisti pa delijo svoje izkušnje na spletu. Mnogi popotniki so pohvalili učinkovite kitajske sisteme javnega prevoza, drugi pa so bili navdušeni nad sodobno infrastrukturo v mestih po vsej državi. Ta pričevanja iz prve roke izpodbijajo prejšnje medijske pripovedi in pomagajo predstaviti bolj niansiran pogled na državo.
Turisti iz držav, kot so Kanada, Južna Afrika in Združene države Amerike, so hitro sprejeli nove priložnosti. Zlasti ameriški popotniki so opazili, kako napredna so postala kitajska mesta, z moderno arhitekturo, visokotehnološkim javnim prevozom in živahnim mestnim življenjem. Mnogi so izrazili, da je bilo njihovo prejšnje razumevanje Kitajske, ki so ga oblikovale negativne medijske podobe, daleč od realnosti, s katero so se srečali.
Kitajska vlada se za privabljanje še več obiskovalcev osredotoča tudi na svojo hitro rastočo tehnološko industrijo. Mesta, kot sta Shenzhen in Peking, so središča tehnoloških inovacij, ki obiskovalcem ponujajo priložnost, da izkusijo najnovejše rešitve na področju umetne inteligence, digitalne infrastrukture in pametnih mest. Ta tehnološka privlačnost ne privablja le popotnikov, temveč tudi poslovne turiste, kar povečuje turistično privlačnost države.
Ta sprememba politike ni le privabljanje turistov – je del širše strategije za preoblikovanje svetovnega dojemanja Kitajske. Država si aktivno prizadeva za projiciranje pozitivne podobe, s poudarkom na svoji gospodarski rasti, tehnoloških dosežkih in bogatih kulturnih tradicijah. Vlada upa, da bo Kitajska z lažjim obiskom za turiste pogovor preusmerila s političnih vprašanj na svoje kulturne in gospodarske prednosti.
Kitajski turistični sektor doživlja ponovni razcvet, globalna prizadevanja za prenovo blagovne znamke pa pridobivajo na veljavi. Ne glede na to, ali obiskovalce privlačijo kitajska starodavna čudesa, kot je Veliki zid, ali živahno mestno življenje krajev, kot je Šanghaj, je ponudba države obsežna in raznolika. Sproščena vizumska politika Kitajsko odpira novemu valu turistov, ki želijo raziskati, kaj država ponuja.
Kitajska je z novo vizumsko politiko olajšala vstop obiskovalcem z vsega sveta, kar je spodbudilo znatno rast mednarodnega turizma in preoblikovalo globalno dojemanje s poudarjanjem svoje kulturne dediščine in sodobnega napredka.
Z uvedbo teh vizumskih reform Kitajska ne le spodbuja svojo turistično industrijo, temveč se tudi pozicionira kot odprta, napredno misleča država, pripravljena na sodelovanje s svetom. Ker vedno več popotnikov doživlja bogato zgodovino države, sodobna mesta in tehnološke inovacije, Kitajska preoblikuje svojo podobo kot destinacija, ki si zasluži, da jo vidimo skozi novo prizmo.
oglas
»Ste uživali v tej objavi? Nikoli ne zamudite prihodnjih objav avtorja sledite nam»