Nedelja, julij 6, 2025
Na vodilnih azijskih letališčih, kot so Peking, Šanghaj, Tokio, Delhi in Singapur, je bilo zaradi močnih vremenskih motenj, ki so povzročile obsežne težave pri načrtovanju letov, odloženih več kot 3,300 letov, 66 pa jih je bilo odpovedanih. Letalske družbe, vključno s China Eastern, Air China, ANA, Singapore Airlines, IndiGo in Japan Airlines, so se soočale z znatnimi operativnimi zastoji zaradi vse večje obremenitve letalske infrastrukture v regiji.
Nestabilni vremenski sistemi povzročajo obsežne motnje v letalstvu na ključnih letalskih vozliščih v Aziji
Nov val zamud in odpovedi zaradi vremena je zajel azijsko omrežje zračnega prometa in razkril operativno občutljivost večjih letališč na spreminjajoče se regionalne podnebne razmere. Od tropskih nalivov in megle na nizki ravni do vetrov, polnih peska, in popoldanskih neviht z strelami so se združili različni atmosferski dejavniki, ki so vplivali na učinkovitost vzletno-pristajalnih stez, zaporedje letal in logistiko na tleh. Čeprav so bili številni vremenski vzorci opredeljeni kot zmerni, je bil njihov skupni učinek dovolj, da je zavlekel letalske operacije, zmanjšal razpoložljivost vrat in porušil natrpane poletne potovalne urnike.
Letališča po vsej celini so poročala o znatnih upočasnitvah, pri čemer so bile med najbolj prizadetimi naslednje lokacije:
Mednarodno letališče Kempegowda (Bengaluru)
V Bengaluruju je zaradi jutranje megle, rahlega strižnega vetra in zastojev na letaliških progah, ki jih je prizadelo vreme, prišlo do več kot 60 zamud letov in treh odpovedi. Vlažen zrak se je zbiral okoli letališkega bazena, kar je povzročilo več sprememb vzletno-pristajalnih stez in občasne omejitve razmika v zgodnjih urah delovanja.
Mednarodno letališče Rajiv Gandhi (Hyderabad)
V Hyderabadu je bilo več kot 80 zamud, čeprav ni bilo poročil o odpovedih. Vlažen zrak in dolgotrajni nevihtni oblaki so upočasnili tempo pristankov in vzletov. Spremenljiva vidljivost v opoldanskih urah je prispevala k vzorcem čakanja in zaostankom pri odhodih.
Mednarodno letališče Netaji Subhash Chandra Bose (Kolkata)
V Kalkuti je bilo zabeleženih več kot 30 zamud letov zaradi oblačnega neba in območja nizkega zračnega tlaka nad vzhodno Indijo, kar je povzročilo stalne nalive in nizke strope oblakov. Čeprav je letališče še vedno delovalo, so se časi taksiranja podaljšali, časi letenja pa so se občasno spreminjali.
Mednarodno letališče Chennai
Čennai je poročal o več kot 60 zamudah letov, ki jih je povzročila vlažna zračna masa, ki se je premikala čez Bengalski zaliv. Vlaga je povzročila jutranjo meglo in rahel dež, ki je trajal do poldneva, kar je upočasnilo delovanje ploščadi in postopke vkrcanja, zlasti za ozkotrupna letala.
Mednarodno letališče Cochin (Kochi)
Zaradi monsunskega deževja in mokrih taksnih stez je v Kočiju prišlo do več kot 30 zamud. Čeprav ni bilo poročil o odpovedih, so občasni nalivi povzročili premore pri zemeljski oskrbi in daljše intervale izkrcanja na domačem terminalu kot običajno.
Mednarodno letališče Jeju
Zaradi vrtinčastih morskih oblačnih sistemov in vlažnega zraka, ki je pihal iz Korejske ožine, se je na otoku Jeju zgodilo več kot 30 zamud letov. Zmanjšana vidljivost in spreminjajoči se vetrovni vzorci so prispevali k ponavljajočim se prilagoditvam končnega prileta in zakasnitvam pri dovoljenjih za vzlet.
Mednarodno letališče Gimhae (Busan)
Na letališču Gimhae je bilo zaradi obalne megle in bočnega vetra, ki sta vplivala na stabilnost pristajanja, odloženih več kot 30 poletov. Kontrolorji zračnega prometa so uvedli občasna zaporedja čakanja, zlasti v jutranjih konicah, da bi se prilagodili spremenljivi oblačnosti in izzivom zaradi padajočega pretoka zraka.
Mednarodno letališče Don Mueang (Bangkok)
Letališče Don Mueang v Bangkoku je zaradi tropske vlažnosti in obsežnih opozoril o nevihtah zabeležilo več kot 140 zamud. Popoldne so zaradi strel večkrat opazili zaprtje ploščadi, kar je povzročilo valovite učinke na odhode na kratke razdalje.
Mednarodno letališče Tan Son Nhat (Ho Chi Minh City)
V Hošiminhu je bilo več kot 210 zamud in en odpovedan let, predvsem zaradi neviht in visoke vlažnosti. Letališče je zadelo več opozoril o strelah, ki so prekinile dejavnosti na ploščadi, zlasti pozno popoldne, zaradi česar je bilo treba prilagoditi razmik med prihodi.
Mednarodno letališče Noi Bai (Hanoi)
V Hanoju so zaradi obsežnih padavin in nestabilnega tropskega zraka nad severnim Vietnamom zabeležili skoraj 190 zamud letov in eno odpoved. Mokre razmere na vzletno-pristajalni stezi v kombinaciji z vztrajno oblačnostjo so povzročile daljše končne prilete in strožje zaporedje letov.
Mednarodno letališče Da Nang
V Da Nangu je bilo zaradi nenehnih ploh in razvoja neviht v bližini zabeleženih več kot 130 zamud. Najbolj so bile prizadete jutranje operacije, saj je obalna megla zmanjšala vidljivost vzletno-pristajalne steze in povzročila zamude pri vzletu.
Mednarodno letališče Clark
Letališče Clark je zabeležilo več kot ducat zamud zaradi bližnjih neviht in vetrov na visoki nadmorski višini, ki so povzročili daljše od povprečja prihodnje poti. Čeprav na to močno deževje ni neposredno vplivalo, so vremenske omejitve zračnega prostora na Luzonu prispevale k kumulativnim zamudam.
Mednarodno letališče Francisco Bangoy (Davao)
V Davaou je prišlo do skoraj 20 zamud, saj so konvektivni oblaki in nalivi motili zaporedje prihodov. Upočasnitve pristajanja so bile opažene med posameznimi padavinami v zgodnjih popoldanskih urah, čeprav odpovedi niso bile potrebne.
Mednarodno letališče Mactan-Cebu
Cebu se je zaradi občasnega dežja in kumulativnih zastojev na prihodnjih letališčih iz drugih prizadetih vozlišč soočil s skoraj 60 zamudami. Mokre razmere na ploščadi in občasni sunki vetra so podaljšali čas obračanja čez dan, zlasti med večernim odhodom.
Letališči Clark in Manila
Kot smo že omenili, je imel Clark manjše zamude zaradi nastajanja neviht, medtem ko je bil v Manili prišlo do obsežnih zamud zaradi občasnih strel in neviht, ki so vplivale na varnost na ploščadi in zaporedje letov.
Mednarodno letališče Chhatrapati Shivaji Maharaj (Mumbai)
Prav tako je bilo že omenjeno, da je bilo v Mumbaju več kot 160 zamud in sedem odpovedi letov, saj so močno monsunsko deževje in sunkoviti vetrovi povzročili obdobja poplavljanja vzletno-pristajalne steze in nestabilnost priletov.
Mednarodno letališče Indira Gandhi v Delhiju
V Delhiju je bilo več kot 230 zamud in tri odpovedi letov. Megla in nepredvidljivi sunki vetra v zgodnjih jutranjih urah so ustvarili skoraj minimalno vidljivost, zlasti v južnem delu letališča. Občasni nalivi pozneje čez dan so še dodatno zapletli že tako obremenjen prometni tok.
Mednarodno letališče Kaohsiung
V Kaohsiungu je bilo po prehodu aktivne nevihte, ki je trajala večji del popoldneva, zabeleženih več kot 40 zamud in 24 odpovedi letov. Obratovanje na ploščadi je bilo večkrat ustavljeno, poplave na delih ploščadi pa so letala prisilile k premestitvi in premeščanju vrat.
Tajvansko mednarodno letališče Taoyuan
Glavno mednarodno letališče v Tajpeju je zabeležilo več kot 160 zamud, saj sta morska megla in vlažen tok na kopnem povzročala spremenljivo vidljivost na vzletno-pristajalni stezi. Čeprav so vsi načrtovani odhodi ostali nespremenjeni, so neenakomerni prihodi povzročili kaskadne motnje v popoldanskem urniku.
Mednarodno letališče Kuala Lumpur
V Kuala Lumpurju je bilo zaradi visoke vlažnosti in ponavljajočih se padavin, zlasti v večernih konicah, zabeleženih več kot 350 zamud. Nevihte zahodno od letališča so povzročile spremembe priletnih poti in podaljšale čakalne dobe. Kljub vremenu ni bilo poročil o odpovedih.
Mednarodno letališče Penang
Zaradi vztrajne nizke oblačnosti in občasnega dežja je bilo v Penangu več kot 40 zamud. Rahla megla v zgodnjih jutranjih urah je povzročila povečanje razdalje med letali, kar je imelo posledice na več domačih letališčih.
Mednarodno letališče Kota Kinabalu
V Kota Kinabalu je bilo zaradi močnega morskega vetra in turbulence na srednjih višinah letalstva zamujenih več kot 50 letov. Medtem ko so se razmere proti večeru razjasnile, so zgodnje motnje povzročile zamude pri rotacijah in omejeno razpoložljivost izhodov za letenje.
Mednarodno letališče Phuket
Phuket je poročal o več kot 40 zamudah, ker so se z zahoda premikali deževni oblaki, ki so motili nemoten pristanek in podaljševali čas vožnje po taksijih. Kopičenje vlage vzdolž taksi stez je povzročalo operativne težave v času prometnih konic, čeprav ni bil odpovedan noben let.
Mednarodno letališče Chiang Mai
V Chiang Maiju je bilo približno 20 zamud, večina jih je bila posledica občasnih ploh in porasta zračnega prometa, preusmerjenega z bolj prizadetih regionalnih letališč. Čeprav je neposredni vpliv vremena ostal blag, so zastoji na vratih povzročili preostale zamude pri odhodih.
Mednarodno letališče Jakarta Soekarno-Hatta
Kot smo že omenili, je Džakarta zaradi močnih neviht in omejene razpoložljivosti zračnega prostora zabeležila več kot 460 zamud in 20 odpovedi. Vreme je motilo vse glavne koridorje prihodov in močno oviralo tako domače kot mednarodne povezave.
Mednarodno letališče Ngurah Rai (Bali)
Bali je zabeležil več kot 160 zamud, saj je konvektivno kopičenje oblakov nad otoško verigo povzročilo pogoste spremembe poti in počasnejše spuščanje. Čeprav ni bilo poročil o odpovedih, je nenehna vlažnost in mokrota vzletno-pristajalne steze povzročila zamude na več vzletnih bregovih.
Mednarodno letališče Juanda (Surabaya)
V Surabaji so zabeležili več kot 90 zamud in osem odpovedi, potem ko so se jutranji nevihtni oblaki zgrinjali čez vzhodno Javo. Slaba vidljivost in skupno uporabo ploščadi sta bili ključni težavi, zlasti med opoldansko gnečo, ko je bila prizadeta večina mednarodnih sektorjev.
Letališče Singapur Changi
Zaradi ploh, ki so se nadaljevale po otoku, je bilo na letališču Changi zamud več kot 290 letov. Čeprav je nebo ostalo plovno, se je aktivnost na ploščadi v obdobjih neviht znatno upočasnila, zaradi zastojev na letališču pa je bilo zaradi prihodov zamud prisotno več dolgih letov.
Mednarodno letališče Incheon (Seul)
Zaradi oblačnega vremena in razpršene megle, ki sta se razprostirali po polotoku, je bilo v Incheonu zabeleženih več kot 300 zamud in ena odpoved. V določenih urah dneva so bile hitrosti spuščanja omejene, kar je povzročilo velike zamude pri dohodnih azijskih in transpacifiških letih.
Mednarodno letališče Hamad (Doha)
V Dohi, o kateri smo že govorili, je zaradi suhih puščavskih vetrov in slabe vidljivosti na površju zaradi peščene meglice prišlo do skoraj 100 zamud. Promet sredi dopoldneva so najbolj prizadeli blagi turbulentni letovi in začasna odstopanja od poti.
Mednarodno letališče Tribhuvan (Katmandu)
Katmandu je imel več kot 110 zamud letov, saj so dolino večino dneva prekrivali gosta oblačnost, turbulenca zaradi gora in nalivi. Edinstven teren mesta je še poslabšal vpliv vremena, zaradi česar so bili potrebni postopki za neuspeli prilet in so nekatera letala morala čakati dlje, kot je bilo pričakovano.
Mednarodno letališče Jinnah (Karači)
Karači je imel več kot 20 zamud, predvsem pozno popoldne, ko je mimoidoči monsunski val prinesel nenadne nalive in začasno zmanjšanje vidljivosti. Posledično spolzka površina ploščadi in počasnejši postopki oskrbe na tleh so podaljšali čas obračanja in odložili več odhodov na kratke razdalje.
Mednarodno letališče Allama Iqbal (Lahore)
Iz Lahoreja so poročali o več kot 20 zamudah pri letih, ki so jih povzročili jutranja megla in naraščajoča popoldanska vlažnost. Zaradi teh razmer je bila zmanjšana vidljivost v bližini praga vzletno-pristajalne steze, zato so bile uvedene omejitve pretoka zraka, da bi se prilagodili spremenljivosti vzorcev spuščanja in prileta.
Mednarodno letališče Islamabad
V Islamabadu je bilo zaradi občasnega dežja, nizke oblačnosti in nihajočega vetra na površini zemlje zabeleženih več kot dva ducata zamud. Čeprav se je nebo sčasoma razjasnilo, je zgodnje upočasnitev delovanja povzročila valovit učinek na celotno dnevno zaporedje odhodov.
Mednarodno letališče King Khalid (Riad)
Rijad je zabeležil skoraj 90 zamud, ki so jih povzročili suhi puščavski sunki vetra, poslabšanje vidljivosti in blagi peščeni nevihti, ki so pihali iz okoliških območij. Čeprav je letališče še vedno delovalo, so letala, ki so prihajala, potrebovala spremenjene priletne poti, kar je povzročilo podaljšane čase letenja in ozka grla na ploščadi.
Mednarodno letališče King Abdulaziz (Jeddah)
V prej omenjeni Džedi je bilo zaradi mešanice obalne vlažnosti, nestabilnega zraka in nihajočega bočnega vetra na vzletno-pristajalni stezi, ki je sredi popoldneva motil varne hitrosti vzleta in zaporedja prihodov, več kot 70 zamud in tri odpovedi letov.
Mednarodno letališče King Fahd (Dammam)
Dammam je zabeležil več kot 35 zamud, saj sta puščavska meglica in močan bočni veter s severovzhoda motila zmogljivost letov. Motnje so bile skoncentrirane v zgodnjih jutranjih in poznih večernih oknih, ko je vidljivost padla tik pod optimalne pragove.
Mednarodno letališče Sharjah
Šardža se je čez dan soočila s skoraj 100 zamudami, saj je peščena meglica povzročala neskladja v vidljivosti in občasno zahtevala čakanje na tleh. Čeprav so se operacije po vsaki prekinitvi hitro nadaljevale, so kopičenja v odhodnih in dohodnih čakalnih vrstah povzročila zastoje na celotnem terminalu.
Mednarodno letališče Abu Dhabi
Kot smo že omenili, je Abu Dhabi zaradi vrtinčenja prahu in strižnega vetra v koridorjih končnega prileta zabeležil več kot 50 zamud in eno odpoved, kar je prisililo k spremembam standardov razdvajanja in občasnim prerazporeditvam prihodnih vrat.
Mednarodno letališče Muscat
V Muscatu je bilo zaradi sunkov suhega vetra in meglice v notranjosti, ki so se v kombinaciji z občasnim hrbtnim vetrom zmanjšali, prepustnost vzletno-pristajalne steze. Letala so bila v končnem priletu dlje časa zadržana, potiskanje nazaj pa je bilo v času konic upočasnjeno zaradi zastojev na ploščadi.
Mednarodno letališče Bahrajn
Bahrajn je zabeležil več kot 50 zamud, potem ko se je jutranja vlažnost spremenila v meglico. Vidljivost blizu praga vzletno-pristajalne steze je ostala na meji več ur, zaradi česar so morali razširiti razmike med letali in začasno ustaviti več prihajajočih letal na morju.
Mednarodno letališče Kuvajt
Kuvajt je imel skoraj 40 zamud zaradi sušnega vetra, ki je dvigoval lokalni pesek v bližini obrobnih voznih stez. Rahle peščene nevihte zjutraj so povzročile upočasnitev dejavnosti na ploščadi in dodale manjše zamude odhodnim terminom v poznih jutranjih urah.
Mednarodno letališče Doha Hamad
Prav tako smo že omenili, da je bilo v Dohi 95 zamud in ducat odpovedi, saj so prašne puščavske razmere in termični vetrovi motili vidljivost na vzletno-pristajalni stezi in standardne postopke v zračnem prostoru.
Mednarodno letališče Tokyo Haneda
Letališče Haneda je zabeležilo več kot 130 zamud in eno odpoved, saj so se ob obali zadrževale plasti oblakov in megla. Vlaga, ujeta pod šibko inverzijo, je popoldne povzročala nihajoče vrednosti vidljivosti, kar je zahtevalo menjave vzletno-pristajalnih stez in večje razmike med spuščanjem.
Mednarodno letališče Narita
Zaradi megle na morju in spreminjajočega se bočnega vetra, ki sta vplivala na operativno usklajenost, se je Narita soočila z več kot 100 zamudami in eno odpovedjo. Čeprav megla ni povzročila popolnih zaprtj, so previdnostni postopki na vzletno-pristajalni stezi povzročili počasnejši obračalnik in daljšo zasedenost vrat.
Mednarodno letališče Kansai
Letališče Kansai je imelo več kot 90 zamud zaradi megle, vlage v notranjosti in šibkejših nevihtnih oblakov, ki so prehajali severovzhodno od območja terminala. Zmerna nihanja vidljivosti in pristanki z blagim hrbtnim vetrom so povzročili daljše čase spuščanja, zaradi česar je več letov zamudilo urnik.
Mednarodno letališče Hong Kong
Hongkong, o katerem smo poročali prej, je zabeležil skoraj 270 zamud in štiri odpovedi zaradi nestabilnega tropskega vremena in visoke vlažnosti, ki je prenasičila površine ploščadi in povzročila ponavljajoče se omejitve pretoka čez dan.
Mednarodno letališče Peking Capital
V prestolnici Peking je bilo zaradi večplastne oblačnosti, občasnih rahlih nalivov in spremenjenega prometnega toka zaradi vremenskih sprememb na vzhodu Kitajske skoraj 200 zamud in več kot 20 odpovedi letov.
Peking Daxing International Airport
Sledilo je tudi letališče Beijing Daxing z več kot 170 zamudami, ki so jih povzročile rahle padavine, spremenljivost stropa tal in omejeni gradienti vzpenjanja pri odhajajočih letalih. Število odpovedi je ostalo nizko kljub razmeram, ki so vplivale na splošno zmogljivost letališča.
Šangajsko mednarodno letališče Pudong
Letališče Shanghai Pudong se je soočilo z več kot 290 zamudami, predvsem zaradi nizke megle in rosenja v jutranjih urah, ki so jim sledile plohe v večernih konicah. To je povzročilo počasnejšo krivuljo okrevanja kot običajno in potisnilo številne odhode na dolge razdalje v zaostanek pred urnikom.
Mednarodno letališče Guangzhou Baiyun
V Guangzhouu so zabeležili več kot 400 zamud in peščico odpovedi, saj je subtropski sistem prinesel gosto oblačnost in ponavljajoče se padavine po mestu, kar je povzročilo spremembe v zaporedju prihodov in obremenjen pretok letov na tleh.
Mednarodno letališče Shenzhen Bao'an
Shenzhen je imel največje zabeležene motnje v prometu v regiji z več kot 430 zamudami in več odpovedmi, večinoma zaradi močnih nalivov in začasnega kopičenja površinske vode. Jutranji val prometa je bil močno prizadet, zamude pa so se podaljšale v pozne nočne ure.
Mednarodno letališče Chengdu Tianfu
Iz Chengduja so poročali o manjših motnjah, z več deset zamudami zaradi prehoda oblakov in rosenja. Čeprav je bila regionalna vlažnost manj prizadeta kot vzhodna vozlišča, je bila popoldne potrebna več dovoljenj za čakanje in preusmeritev dohodnih letov.
Mednarodno letališče Xi'an Xianyang
Zaradi nestabilnih zračnih tokov in zmernih padavin je Xi'an zabeležil več kot 140 zamud in več odpovedi. Visoka vlažnost je povzročila znatne zamude na ploščadi, saj je vlaga na nizki nadmorski višini omejevala pospešek odhajajočih letal.
Mednarodno letališče Kunming Changshui
V Kunmingu so zabeležili več kot 170 zamud in eno odpoved, saj so megla, stalno rosenje in oblačnost, povzročena z nadmorsko višino, zmanjšali vidljivost na tleh in podaljšali čas razdvajanja med prileti čez dan.
Mednarodno letališče Taipei Taoyuan
Tajpej, ki je že pokrit s temi leti, je zaradi oblačnega neba in nestabilnega vremena zabeležil več kot 160 zamud, kar je povzročilo veliko zastojev v čakalni vrsti v severnem tajvanskem zračnem koridorju.
Mednarodno letališče Kaohsiung
Prej je bilo v Kaohsiungu zabeleženih 40 zamud in 24 odpovedi zaradi neurij in poplav na ploščadi, ki so preprečile varno delovanje posadk na ploščadi med najhujšimi strelami.
Tudi ob odsotnosti tajfunov ali večjih vremenskih opozoril so se subtilne meteorološke spremembe – kot so rahle nevihte v bližini terminalov, nestabilna smer vetra na višjih nadmorskih višinah in povišana raven vlage – izkazale za dovolj, da so ogrozile koordinacijo zračnega prometa na nekaterih najbolj prometnih letališčih v Aziji. Ti na videz skromni pogoji so povzročili, da so se zamude razširile navzven, kar je povečalo obremenitev logistike letališč, menjave vrat in razpoložljivost slotov.
Ker so mnoga vozlišča delovala na ravni poletne konice ali blizu nje, so že kratki vzorci čakanja ali daljša dovoljenja za taksiranje povzročili zaostanke. Kontrolorji letalskega stolpa so bili pogosto prisiljeni uvesti varnostne razmike, prilagoditi zaporedje letov in ponovno umeriti uporabo vzletno-pristajalne steze brez predhodnega obvestila – vse to je prispevalo k podaljšanim čakalnim časom in občasnim odpovedim.
Čeprav se je večina operacij do konca dneva normalizirala, zadnji val motenj poudarja vse večjo resnico: azijska letalska infrastruktura, čeprav obsežna in moderna, ostaja občutljiva na vremenske spremenljivke v realnem času med obdobji velikega števila potovanj. Za potnike to pomeni možnost zamud, tudi ko se zdi nebo jasno.
Pričakuje se, da bodo letalske družbe in letališke oblasti izboljšale pripravljenost na odzivanje in izboljšale orodja za napovedovanje, ki temeljijo na podatkih, da bi bolje absorbirale motnje v kratkem času. Medtem se potnikom, ki se premikajo po glavnih terminalih, svetuje, da ostanejo na tekočem z opozorili prevoznikov, razmislijo o prilagodljivih rezervacijah in se pripravijo na prilagoditve voznega reda – zlasti v prehodnih vremenskih obdobjih v prihodnjih tednih.
oglas
»Ste uživali v tej objavi? Nikoli ne zamudite prihodnjih objav avtorja sledite nam»