Nedelja, julij 6, 2025
Ryanair, vodilni evropski nizkocenovni prevoznik, je zahteval odstop predsednice Evropske komisije Ursule von der Leyen, ker naj bi EU po njihovem mnenju nezmožna uvesti prepotrebne reforme evropskega sistema kontrole zračnega prometa (ATC). To se je zgodilo po stotinah letov, ki jih je prekinila dvodnevna stavka francoskih kontrolorjev zračnega prometa od 3. do 4. julija 2025, zaradi katere je bilo odpovedanih več kot 400 evropskih letov, skupno pa je bilo odpovedanih 170 letov Ryanaira.
Stavka, ki je bila del nenehnih pogajanj o pomanjkanju osebja in drugih notranjih zadev v francoskem sistemu kontrole zračnega prometa, je povzročila obsežne motnje v evropski letalski industriji, še posebej pa tistim, ki potujejo v Združeno kraljestvo, Španijo in Italijo ter iz njih. Čeprav Ryanair spoštuje pravico do stavke, obsoja motnje, ki jih ta dejanja povzročajo potnikom, in poziva Ursulo von der Leyen, naj ukrepa ali odstopi, če ne bo odpravila razmer.
Vpliv stavke francoskih kontrolorjev zračnega prometa
Stavke francoskih kontrolorjev zračnega prometa so bile motene domačih in mednarodnih letov, pri čemer so znatne zamude in odpovedi prizadele več kot 70,000 potnikov potovanje po Evropi. Za Ryanair, odpoved 170 leti v tem obdobju je bilo še posebej moteče, saj je bila večina teh letov preleti kar sploh ni vključevalo Francija kot odhodno ali končno točko.
Trenutne stavke poudarjajo globoko zakoreninjen problem z EU. sistem kontrole zračnega prometa, ki ga pestita neučinkovitost in razdrobljenost. Francoski kontrolor zračnega prometa je znan po tem, da dirigira sezonske stavke, pogosto ciljajo poletni meseci ko so potovanja na vrhuncu. To ne povzroča le operativnih glavobolov za Letalska ampak tudi pomembno vpliva na Gospodarstvo in zaupanje potrošnikovIzvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary je odkrito govoril o potrebi po Evropska komisija da bi posredovali in reformirali sistem, da bi preprečili te ponavljajoče se motnje.
Ryanair se je zaradi motenj, ki so jih povzročili francoski kontrolorji zračnega prometa, odzval močan klic za Evropska komisija do reforma ATC po vsej EU, pri čemer je izpostavljena dve glavni področji, kjer so potrebne spremembe:
Z uvedbo teh reform Ryanair verjame, da Letalski sistem EU bi se lahko izognili številnim motnjam, ki jih povzroča pomanjkanje kadra in Stavke kontrolne službeLetalska družba se zavzema tudi za vzpostavitev enotni evropski sistem kontrole zračnega prometa, kar bi zmanjšalo razdrobljenost in izboljšalo splošno učinkovitost po vsej celini.
Ursula von der Leyen je bil pod pritiskom, da te težave obravnava v okviru sistema zračnega prometa EU. Medtem ko Evropska komisija priznal izzive, ki jih predstavlja razdrobljen sistem upravljanja zračnega prometa, je bilo njegovo uvajanje počasno celovite reforme. Kot tiskovna predstavnica za promet Anna-Kaisa Itkonen izpostavljeno, Storitve kontrole zračnega prometa so predvsem odgovornost posameznika Države članice EU, zaradi česar je Komisiji težje uveljaviti spremembe po vsej celini. Vendar pa so ponavljajoče se motnje, ki jih povzročajo stavke v Francija in druge evropske države so poudarile potrebo po kohezivnega in enotnega sistema kontrole zračnega prometa ki lahko učinkovito obvladuje povečano povpraševanje za letalski prevoz po Evropi.
O Evropska unija je že dolgo pionir v prosti trg načela, ampak Stavke kontrolne službe še naprej motiti Enotni evropski trg za letalski promet. Te stavke so primer, kako delovnih sporov lahko vpliva na širše gospodarske cilje, zlasti v času, ko Evropa poskuša ohraniti svojo konkurenčnost na svetovnem letalskem trgu.
O Draghi poročilo, ki je bila izdana leta 2024, je poudarila potrebo, da Evropa dati prednost konkurenčnosti, še ponavljajoče se motnje zaradi stavk kontrolne službe poudarjajo neuspeh EU pri izvajanju učinkovitih rešitev. Poziv Ryanaira k reformi odraža širšo agendo poročila za izboljšanje evropske gospodarska odpornost, za letalsko industrijo pa je reformiran sistem kontrole zračnega prometa bistvenega pomena za vzdrževanje prost pretok potnikov in blago po vsej EU.
Posledice stavke ATC najbolj občutijo potniki in Letalska. Kot Ryanair še naprej opravlja lete po Evropi, potniki, ki letijo z letalsko družbo, se soočajo negotovost med poletnim potovalnim obdobjem, kjer so stavke postale vsakoletni pojav.
Za poslovne potnike in družine na počitnicah lahko odpovedi povzročijo izgubo časa, zamujene priložnosti in stroške. Poleg tega se letalske družbe, kot je Ryanair, soočajo z logističnimi težavami pri nastanitvi zadržanih potnikov in prerazporeditvi urnikov.
Dolžnost EU je, da v času, ko se svetovno letalstvo po pandemiji še naprej trdno vrača, postane letalska industrija zanesljiva in konkurenčna. Ker je največji evropski prevoznik Ryanair, bodo njegovi pomisleki glede stavke nadzornikov zračnega prometa zagotovo imeli velik vpliv v razpravah EU o varstvu delavcev in reformi nadzora zračnega prometa.
(Vir: Ryan Air.)
oglas
»Ste uživali v tej objavi? Nikoli ne zamudite prihodnjih objav avtorja sledite nam»
Oznake: Delovni spori ATC, letalski napadi v Evropi, Kanada, Reforma nadzora zračnega prometa v EU, konkurenčnost EU, Evropa, francija, Stavka francoskih kontrol letov, Nemčija, Grčija, Irska, Italija, zaščita pred preleti, Ryanair, Odpovedi letov Ryanaira, španija, Anglija, Združene države Amerike, Ursula von der Leyen