Sobota, julij 5, 2025
Mednarodno združenje zračnega prometa (IATA) je ostro kritiziralo predlog Projektne skupine za globalne solidarnostne dajatve (GSLTF) o uvedbi dajatev letalski industriji in poudarilo, da bi takšna poteza lahko resno spodkopala ključno vlogo sektorja pri spodbujanju gospodarske rasti. IATA trdi, da obdavčitev letalskega sektorja ne bi le škodovala globalni povezljivosti, temveč bi tudi ovirala sposobnost letalskih prevoznikov, da podpirajo ustvarjanje delovnih mest, turizem in trgovino, kar je bistvenega pomena za gospodarsko stabilnost in razvoj.
Letalski sektor ima ključno vlogo pri spodbujanju gospodarske rasti, ustvarjanju delovnih mest in omogočanju globalne povezljivosti. Vendar pa je tudi pomemben akter v tekoči svetovni razpravi o podnebnih spremembah in finančnem vplivu razvojnih izzivov. Projektna skupina za globalne solidarnostne dajatve (GSLTF) je nedavno predlagala uvedbo dajatev za letalsko industrijo kot sredstvo za povečanje domačih prihodkov v državah v razvoju, hkrati pa za reševanje globalnih izzivov, kot so podnebne spremembe, pandemije in druga vprašanja, povezana z razvojem. Vendar pa je Mednarodno združenje zračnega prometa (IATA), trgovinsko združenje, ki zastopa svetovne letalske družbe, tem priporočilom odločno nasprotovalo.
oglas
IATA je izrazila zaskrbljenost glede predloga GSLTF in trdila, da bi obdavčitev letalskega sektorja imela negativne posledice ne le za letalske družbe, temveč tudi za svetovno gospodarstvo in prizadevanja za blaženje podnebnih sprememb. Po mnenju IATA letalske družbe niso lahka tarča za ustvarjanje prihodkov, temveč so bistveni gospodarski dejavniki, ki pomembno prispevajo tako k svetovnemu BDP kot k blaginji milijonov ljudi po vsem svetu.
Letalska industrija je odgovorna za omogočanje mednarodne trgovine, turizma in poslovne povezanosti. Z prevozom blaga, storitev in ljudi na velike razdalje letalske družbe omogočajo gospodarstvom razcvet, podjetjem širitev in državam krepitev močnejših diplomatskih odnosov. Pravzaprav letalska industrija podpira več kot 65 milijonov delovnih mest po vsem svetu in vsako leto prispeva več kot 2.7 bilijona dolarjev k svetovnemu gospodarstvu. Vsak predlog, ki bi si prizadeval za uvedbo dajatev v sektorju, bi lahko spodkopal te znatne prispevke in škodoval gospodarskemu okrevanju, zlasti v državah v razvoju, ki so za rast močno odvisne od letalstva.
Poleg tega ima letalski sektor ključno vlogo pri spodbujanju lokalnih gospodarstev, zlasti v regijah, kjer je turizem glavni vir dohodka. Uvedba dodatnih dajatev bi lahko povzročila zvišanje cen letalskih vozovnic, zmanjšala povpraševanje po mednarodnih potovanjih in posledično vplivala na lokalna podjetja, hotele in storitvene dejavnosti, ki so odvisne od mednarodnih obiskovalcev. To bi lahko na koncu zavrlo gospodarski napredek, zlasti v državah v razvoju, kjer letalska industrija ostaja ključna žila za turizem, trgovino in tuje naložbe.
Eden glavnih argumentov, ki jih je IATA navedla v nasprotju s priporočili GSLTF, je trditev, da je letalski sektor že zavezan k doseganju trajnosti. Willie Walsh, generalni direktor IATA, je poudaril proaktiven pristop industrije k blaženju vpliva na okolje in obravnavanju podnebnih sprememb. Letalski sektor si prizadeva za ničelne neto emisije ogljika do leta 2050, industrija pa že veliko vlaga v bolj zelene tehnologije in prakse.
Eden glavnih načinov, kako si letalske družbe prizadevajo za doseganje ničelnih neto emisij, je povečana uporaba trajnostnih letalskih goriv (SAF). SAF je čistejša alternativa tradicionalnemu reaktivnemu gorivu, proizvedenemu iz obnovljivih virov, kot so kmetijski odpadki in alge. Letalske družbe vztrajno povečujejo uporabo SAF, s čimer zmanjšujejo svoj skupni ogljični odtis in izboljšujejo trajnost zračnega prometa.
Poleg SAF tudi letalske družbe izboljšujejo operativno učinkovitost. Z izboljšanjem zmogljivosti letal, optimizacijo letalskih poti in zmanjšanjem porabe goriva industrija sprejema ključne korake k zmanjševanju emisij. Letalske družbe sprejemajo tudi napredne tehnologije, kot so električna in hibridna letala, ki obljubljajo revolucijo v pristopu letalskega sektorja k trajnosti. Ti ukrepi odražajo zavezanost letalske industrije, da igra ključno vlogo v boju proti podnebnim spremembam, hkrati pa zagotavlja, da sektor ostane ekonomsko uspešen in sposoben podpirati svetovni razvoj.
Kljub prizadevanjem letalske industrije za večjo trajnost bi lahko predlagane dajatve GSLTF imele nenamerne negativne posledice. Glavna skrb je, da bi te dajatve zvišale stroške letalskih potovanj, zaradi česar bi bilo letenje za potnike in podjetja dražje. Posledično se bo manj ljudi morda odločilo za potovanje, kar bi neposredno vplivalo na svetovno gospodarstvo, zlasti v državah v razvoju, ki so odvisne od turizma in mednarodne trgovine.
Poleg višjih stroškov bi uvedba dajatev odvrnila milijarde dolarjev od zmožnosti letalskega sektorja za vlaganje v zelene tehnologije in trajnostne prakse. Letalska industrija že močno vlaga v varnostne sile, nadgradnje letal in nove tehnologije za zmanjšanje emisij. Vendar pa ta prizadevanja zahtevajo znatna finančna sredstva, ki bi bila ogrožena, če bi bile letalske družbe prisiljene preusmeriti sredstva v plačilo vladnih dajatev.
Poleg tega bi uvedba takšnih dajatev lahko motila globalna letalska omrežja. Letalske družbe bodo morda morale zmanjšati ali odpraviti določene poti, da bi nadomestile povečano finančno breme, s čimer bi ogrozile povezljivost med državami. To bi imelo resne posledice za svetovno poslovanje, trgovino in turizem, zlasti v regijah, kjer je letalstvo glavni način prevoza.
Čeprav IATA priznava pomen reševanja globalnih izzivov, kot so podnebne spremembe in pandemije, meni, da letalski sektor ne bi smel nositi glavnega bremena finančne odgovornosti. Namesto tega se IATA zavzema za bolj sodelovalne rešitve, ki vključujejo vlade, zasebni sektor in širšo svetovno skupnost, da bi skupaj financirali prizadevanja za trajnost, ne da bi pri tem zavirali gospodarske prispevke letalske industrije.
Letalska industrija že dosega pomemben napredek v smeri trajnosti in je zavezana k ključni vlogi v svetovnih prizadevanjih za dosego ničelnih neto emisij do leta 2050. Z podpiranjem inovacij, izboljšanjem učinkovitosti porabe goriva in sprejemanjem čistejših tehnologij se letalske družbe pozicionirajo kot vodilne v boju proti podnebnim spremembam. Vendar pa bi kakršne koli politike, ki industriji nalagajo dodatna finančna bremena, kot so predlagane dajatve GSLTF, spodkopale ta prizadevanja in na koncu škodovale svetovnemu gospodarstvu, zlasti v državah v razvoju.
Mednarodno združenje zračnega prometa (IATA) je kritiziralo predlog Projektne skupine za globalne solidarnostne dajatve (GSLTF) o uvedbi dajatev letalski industriji in opozorilo, da bi to lahko škodovalo gospodarskemu prispevku sektorja. IATA trdi, da bi takšni davki ovirali globalno povezljivost, ustvarjanje delovnih mest in gospodarsko rast, kar je ključnega pomena tako za razvite kot za države v razvoju.
Skratka, čeprav je reševanje najnujnejših svetovnih izzivov ključnega pomena, letalski sektor ne sme biti kaznovan zaradi svojih nenehnih prizadevanj za spodbujanje svetovne gospodarske rasti in trajnosti. Namesto obdavčitve industrije, ki si že prizadeva za ublažitev svojega vpliva na okolje, bi bilo treba uporabiti bolj uravnotežen in sodelovalen pristop, da se zagotovi nadaljnji uspeh letalske industrije, hkrati pa prispeva k svetovnemu boju proti podnebnim spremembam.
oglas
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025