Sobota, julij 5, 2025
Trenutna stavka zemeljskih delavcev družbe Finnair, predvsem na letališču v Helsinkih, povzroča velike motnje v letenju. Stavka, ki se je začela maja 2025 in trajala do julija na določene datume, je močno vplivala na letalske operacije. Prizadete so pomembne odgovornosti na tleh, kot so ravnanje s prtljago, vzdrževanje letal in oskrba za kratkoročne in dolgoročne lete. Leti potnikov, ki potujejo z letali iz nekaterih držav, kot so Amerika, Nemčija, Velika Britanija, Francija in Španija, so bili odpovedani ali začasno ustavljeni. Spodaj je opisano, kaj storiti v primeru takšnih motenj in alternative za vračilo denarja in ponovno rezervacijo.
Finnair je moral 4. julija odpovedati približno 80 letov, kar je prizadelo približno 8,000 potnikov. 7. julija bo letalska družba odpovedala dodatne lete v okviru tekočega stavka Finskega letalskega sindikata (IAU). Prizadeti potniki bodo o odpovedih in alternativnih ureditvah obveščeni prek SMS-a in e-pošte. Zaradi velikega števila odpovedi lahko postopek ponovne rezervacije traja dlje kot običajno, zato potnike spodbujajo k potrpežljivosti.
Če želite preveriti posodobljene podatke o letu, lahko obiščete razdelek »Upravljanje rezervacij« na spletni strani ali v aplikaciji Finnair. Če vam novi vozni red ne ustreza, Finnair ponuja možnost spremembe datuma leta brez dodatnih stroškov, v roku +/-14 dni, odvisno od razpoložljivosti. Če pa ne želite več potovati, lahko zahtevate vračilo neposredno prek iste platforme »Upravljanje rezervacij«. Vračila bodo običajno obdelana nazaj na prvotni način plačila, Finnairjeva ekipa za pomoč strankam pa vam je na voljo za pomoč pri morebitnih zapletih v postopku.
V skladu z uredbo EU ES 261/2004 so potniki upravičeni do odškodnine, če je njihov let odpovedan ali ima več kot tri ure zamude, pod pogojem, da je motnja v pristojnosti letalske družbe. Odškodnina se razlikuje glede na razdaljo leta in dolžino zamude. V primeru odpovedi letov mora Finnair potnikom bodisi premestiti let na njihov končni namembni kraj bodisi izdati povračilo. Če zamuda presega pet ur, se lahko potniki odločijo za povračilo, ne glede na razlog za zamudo.
V primerih, ko potniki obtičijo zaradi odpovedi letov, je Finnair dolžan zagotoviti tudi skrbnost, vključno z nastanitvijo in prehrano, če je to potrebno, zlasti za nočitve. Potovalne agencije bi morale strankam pomagati pri urejanju nastanitve ali jim pomagati pri uveljavljanju stroškov hotela in prevoza, če Finnair teh storitev ne more zagotoviti.
Med 2. in 8. julijem bo Finnair na številnih kratkih letih ponujal omejene gostinske storitve. Potniki v poslovnem razredu bodo sicer še vedno deležni osnovnih storitev, kot sta kava in čaj, vendar vnaprej naročeni obroki ne bodo na voljo. Če potujete v tem obdobju, je priporočljivo, da s seboj prinesete lastne prigrizke, še posebej, če letite na krajših progah. Potovalne agencije naj svoje stranke obvestijo o teh začasnih spremembah storitev med letom, da se izognejo morebitnim nevšečnostim med letom.
Potniki naj redno preverjajo spletno stran ali aplikacijo Finnair za najnovejše posodobitve glede odpovedi ali sprememb letov. Pomembno je tudi, da ostanejo na tekočem z vsemi sporočili letalske družbe, ki bo o spremembah statusa letov pošiljala obvestila prek SMS-a in e-pošte.
Za potovalne agencije je bistveno, da stranke obveščajo o datumih stavke in morebitnih motnjah. Potrjeni datumi stavke v juliju so 7., 16., 18., 21. in 23. julij. Redno preverjajte spletno stran Finnair za posodobitve in se prepričajte, da so stranke seznanjene s temi datumi. Potovalne agencije lahko strankam pomagajo tudi pri zahtevkih za spremembo rezervacije ali vračilo kupnine prek orodja »Upravljanje rezervacije« na spletni strani Finnair. Poleg tega bi morale agencije svoje stranke izobraževati o njihovih pravicah v skladu s predpisi EU o potnikih ter se prepričati, da so seznanjene z možnostmi odškodnine in vračila kupnine, če je njihov let zamujen ali odpovedan za več kot tri ure.
Če je vaš let prizadet zaradi stavke, bodite na tekočem z morebitnimi spremembami ali odpovedmi. Status leta lahko spremljate na spletni strani ali v aplikaciji Finnair, v razdelku »Upravljanje rezervacije« pa boste v realnem času prejeli posodobitve o podrobnostih vašega novega leta. Če želite ponovno rezervirati ali zahtevati vračilo kupnine, lahko te postopke preprosto opravite prek iste platforme.
Ne pozabite, da je odškodnina na voljo za zamude ali odpovedi, ki izpolnjujejo merila, določena v predpisih EU. Ne pozabite povprašati o odškodnini, če vaš let zamuja več kot tri ure ali je odpovedan. Če letite med 2. in 8. julijem, bodite pripravljeni na omejene gostinske storitve, zlasti na kratkih letih, in razmislite o tem, da s seboj prinesete svoje prigrizke.
Čeprav bodo te motnje neprijetne, si Finnair po svojih najboljših močeh prizadeva, da bi strankam povzročil čim manj motenj, saj jim zagotavlja fleksibilnost pri spremembah rezervacij in jih obvešča o dogajanju. Za potnike velja zakonodaja EU, na voljo pa so jim tudi sprememba rezervacije ali vračilo denarja ter odškodnina za zamudo in odpoved. Če so potniki obveščeni in vedo, kaj se dogaja, se lahko s temi motnjami spopadejo brez večjih težav.
oglas
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025