Nedelja, julij 6, 2025
Pattaya, eno najbolj priljubljenih obmorskih letovišč na Tajskem, je že dolgo znana po gneči na cestah, večernih tržnicah in neusmiljenem turizmu. Gospodarstvo v mestu je cvetelo s prihodom turistov, zlasti kitajskih, ki so ga vsako leto množično preplavili. Hoteli so svoje storitve prilagodili turistom. Napisi v mandarinščini, kitajski meniji, napisani v kitajski pisavi, in turistične skupine, vodene v kitajščini, so bili pogost spektakel v mestnih podobah.
Pred pandemijo je bil tempo gospodarstva Pattaye odvisen od predvidljivega pritoka kitajskih turistov. Turistični avtobusi s potniki so vsak dan vozili po mestnih ulicah in se ustavljali pri lokalnih znamenitostih: kabaretnih predstavah, PLAVAJOČIH TRŽNICAH, restavracijah z morskimi sadeži in masažnih salonih. Za večino lokalnih podjetij so množični kitajski turisti predstavljali predvidljiv tok dohodka. Turistična dejavnost je temeljila na obiskih z visokim prometom in hitrim obratom – množičnih rezervacijah, hitri porabi in kratkih obiskih, ki so zagotavljali pritok denarja.
oglas
Toda leta 2025 se mesto sooča s težkim in grenkim obračunom. Tistih kitajskih turistov, ki so nekoč stale ob ulicah Pattaye, je danes malo in njihova izguba se čuti po vsem mestu. Ker je v prvih petih mesecih leta 2025 mejo s Tajsko prečkalo manj kot dva milijona kitajskih potnikov v primerjavi z 11.1 milijona leta 2019, mesto doživlja spektakularen upad turizma. Gospodarskih posledic tega trenda zdaj ni mogoče zanikati.
Za podjetja, ki so bila močno odvisna od kitajskih turistov, je bil vpliv njihove odsotnosti uničujoč. Restavracije s samopostrežnimi bifeji, ki so nekoč stregle pet polnih turističnih avtobusov na dan, zdaj komaj zapolnijo le delček svojih miz. Majhne trgovine, ki so bile namenjene kitajskemu okusu in prodajale spominke, kozmetiko in prigrizke, so bodisi zmanjšale svoje poslovanje bodisi so se povsem zaprle. Masažni saloni, ki so bili nekoč polni strank, so zdaj srhljivo tihi, njihova vrata so bila včasih zaklenjena, ko so bila prej polna strank.
Lokalna podjetja so se znašla v težkem položaju, soočena s situacijo, na katero se nihče ni zares pripravil. Sprememba v demografiji turistov je mnogim pustila le malo strank in negotovo prihodnost. Tudi hoteli srednjega cenovnega razreda, ki so bili zasnovani za velike turistične skupine, beležijo visoko stopnjo praznih hotelov. Te nepremičnine z omejenimi ugodnostmi in osebjem so bile zgrajene za zelo specifično vrsto popotnikov, katerih pričakovanja so bila predvidljiva in standardizirana. Ker ti popotniki ne prihajajo več v enakem številu, se ti hoteli mučijo z na novo opredelitvijo svojih poslovnih modelov.
Znaki prevelike odvisnosti od kitajskega množičnega turizma so bili vidni že leta, vendar so se mnogi odločili, da jih ignorirajo. Turistični strokovnjaki so že dolgo opozarjali, da je lahko preveliko zanašanje na en trg, zlasti na tistega, ki sledi specifičnim in predvidljivim vzorcem, tvegano. Vendar so bili dobički od množičnega turizma preveč mamljivi, da bi se jim mnoga podjetja uprla. Turistični operaterji, razvijalci hotelov in mestni uradniki so sprejeli razcvet, ne da bi pomislili na možnost propada.
Pandemija je delovala kot katalizator sprememb in razkrila, kako ranljivo je turistično gospodarstvo mesta. Ko so kitajski potniki zaradi zaprtja in potovalnih omejitev prenehali prihajati, se je Pattaya znašla v težavah. Mesto, ki je svojo infrastrukturo, storitve in celo kulturo prilagodilo preferencam določene skupine, se je znašlo nepripravljeno na svet po pandemiji.
Čeprav je odsotnost kitajskih turistov velika skrb, to ni edini izziv, s katerim se sooča Pattaya. Demografska struktura svetovnih popotnikov se spreminja, saj obiskovalci iz držav, kot so Indija, Rusija in Evropa, zdaj predstavljajo večji delež turistov, ki prihajajo na Tajsko. Vendar pa ti turisti ne ustrezajo istemu kalupu kot njihovi kitajski vrstniki. Potujejo na različne načine, s preferencami, ki se bistveno razlikujejo od modela množičnih skupin, okoli katerega je bila zgrajena Pattaya.
Indijski turisti na primer pogosto raje potujejo samostojno in iščejo pristna, personalizirana doživetja kot pa paketne izlete. Tudi ruski in evropski obiskovalci imajo raje potovalne izkušnje po meri, ki ustrezajo njihovemu individualnemu okusu. Ti spreminjajoči se vzorci potovanj so za Pattayo izziv, saj je mesto tako močno zgrajeno okoli skupinskega turizma, da se bo morda zdaj težko spopadlo s potrebami te nove generacije turistov.
Poleg tega se kitajski turisti, čeprav se počasi vračajo, ne vračajo več v enakem številu ali z enakimi potovalnimi navadami kot prej. Mnogi se zdaj odločajo za bolj neodvisne potovalne izkušnje in iščejo prilagojene, smiselne izkušnje namesto nakupovalnih izletov, ki so nekoč zaznamovali Pattayo. Ta premik pomeni, da model množičnega turizma, ki je nekoč podpiral mesto, morda ni več izvedljiva strategija za prihodnost.
Da bi preživela in uspevala, se mora Pattaya prilagoditi spreminjajoči se pokrajini globalnega turizma. Zanašanje mesta na enotni trg se je izkazalo za nevzdržno in njegova prihodnost je zdaj odvisna od sposobnosti prenove. Poudarek se mora preusmeriti s ponudbe izključno za velike turistične skupine na privabljanje bolj raznolikega kroga popotnikov. To pomeni ponujanje različnih izkušenj, od butičnih hotelov in samostojnih izletov do kulturnih potopitev in edinstvenih lokalnih doživetij, ki privabljajo širše občinstvo.
Pattaya mora vlagati tudi v svojo infrastrukturo, da bo lahko poskrbela za samostojne popotnike, hkrati pa bo nudila udobje in storitve, ki jih turisti pričakujejo. To bo zahtevalo inovativnost, prilagodljivost in pripravljenost na spremembe. Okrevanje mesta se ne bo zgodilo čez noč, a s pravo strategijo lahko iz te krize izide močnejše in odpornejše kot prej.
Pattaya stoji na razpotju. Ker je mesto postalo preveč odvisno od kitajskega množičnega turizma, je zašlo v težke čase in se mora zdaj podati na težko pot prenove. Čeprav je izguba kitajskih obiskovalcev škodljiva, se lahko izkaže tudi za klic v zavest – čas je, da premislijo o svojem modelu turizma in zgradijo bolj trajnostno, raznoliko in robustno gospodarstvo. Če se bo mesto lahko razvilo, da bo bolje ustrezalo spreminjajočim se trendom na svetovnem turističnem trgu, bo iz te boleče prenove prišlo močnejše kot kdaj koli prej.
Reference: Turistična agencija Tajske (TAT), Svetovna turistična organizacija (UNWTO), Kitajska nacionalna turistična uprava (CNTA)
oglas
»Ste uživali v tej objavi? Nikoli ne zamudite prihodnjih objav avtorja sledite nam»
Oznake: kitajski turizem, Pattaya, Tajska