Sobota, julij 5, 2025
Preobrazba Los Cabosa, nekoč manj znanega najjužnejšega konca mehiškega polotoka Baja California, v eno najpomembnejših turističnih destinacij v Mehiki je v veliki meri posledica Rodriga Esponde Cascajaresa, generalnega direktorja turističnega odbora FITURCA Los Cabos. V zadnjih letih je Esponda nadzoroval vrsto zgodovinskih trženjskih in razvojnih pobud, ki so dramatično povečale svetovni prepoznavnost in privlačnost regije.
Pod Espondinim vodstvom je Los Cabos doživel eksplozijo turizma, njegov rastoči ugled pa še dodatno krepijo priznanja, kot je vključitev v Michelinov vodnikDestinacija vsako leto privabi milijone obiskovalcev, od luksuznih popotnikov, ki iščejo vrhunska letovišča, do kulinaričnih navdušencev, ki se zgrinjajo v njene restavracije z Michelinovimi zvezdicami.
oglas
Espondino pot v Los Cabos so oblikovale bogate izkušnje. Preden je leta 2016 prevzel vodenje FITURCA, je Esponda preživel več kot 16 let z Mehiško turistično organizacijoČas, ki ga je opravljal v upravnem odboru, ga je popeljal na ključne mednarodne trge, vključno z NY, Chicagoin Toronto, kjer je zasedal položaj Regionalni direktor za Severno AmerikoPo letih v tej vlogi je poiskal nov izziv in ga našel v Los Cabosu.
In oktober 2016, je uradno prevzel vlogo in s seboj prinesel bogate izkušnje na področju trženja, upravljanja in razvoja turizma.
Ena od ključnih strategij Esponde je bila ustanovitev Zasebni sklad za promocijo Los Cabosa (FIPROTUR), prelomna pobuda, ki je združila javni in zasebni sektor za financiranje promocije turizma v regiji. Pred tem je bil v promocijo turizma prek javnega hotelskega davka vključen le hotelski sektor. Novi model je omogočil širše sodelovanje najrazličnejših panog, kot so banke, restavracije in druga podjetja, ki so sestavni del gospodarstva Los Cabosa.
Esponda je pojasnil, da model zaupanja, čeprav v Mehiki in Latinski Ameriki ni konvencionalen, temelji na uspešnih primerih po vsem svetu. »Ni nam bilo treba na novo izumljati kolesa,« je pripomnil Esponda. »Zasnovali smo ga po vzoru mest, kot je New York, kjer kombinacija vladnih subvencij in prispevkov zasebnega sektorja pomaga financirati promocijo turizma in dejavnosti. Ta model omogoča širši skupini deležnikov, da imajo besedo pri rasti destinacije.«
Esponda se je osredotočila tudi na izkoriščanje digitalna orodja povečati prepoznavnost destinacije in privabiti mednarodne turiste. FITURCA Spletna stran je bila popolnoma prenovljena in je postala interaktivna platforma, ki vključuje izkušnje navidezne resničnosti in Klepeti z AI napajanjem da bi uporabnikom pomagali najti najboljše znamenitosti, dejavnosti in storitve v Los Cabosu.
»Z našimi digitalnimi sredstvi smo začeli iz nič,« je dejal Esponda. »To je bil proces, ki je vzel čas, vendar se je naložba obrestovala, saj imamo zdaj izjemno dobro sprejeto digitalno prisotnost, ki privablja obiskovalce z vsega sveta.«
Ta digitalna osredotočenost sega tudi preko spletne strani, saj FITURCA sodeluje v različnih spletnih kampanjah in partnerstvih z vplivneži, da bi okrepila globalno prepoznavnost Los Cabosa. Posledično je blagovna znamka destinacije zdaj sinonim za razkošje, pustolovščino in edinstvena doživetja.
Eden najpomembnejših dosežkov med Espondinim mandatom je bila zagotovitev mesta Los Cabosa v Michelinov vodnikLeta 2023 sta Esponda in ekipa kljub omejenemu obvestilu FIPROTUR so lahko hitro mobilizirali zasebni sektor, da bi zagotovil potrebna sredstva za lažje izvajanje Michelinovih ocenjevanj.
»Imeli smo le dva tedna, da se zavežemo Michelinovemu vodniku, in nismo imeli dodeljenega proračuna. Toda zasebni sektor je razumel priložnost in v enem tednu smo imeli sredstva,« je povedal Esponda. Zaradi tega hitrega ukrepanja je prišlo do 13 restavracije v Los Cabosu so vključeni v prestižni vodnik, nekateri pa so celo prejeli Michelinove zvezdice in zelene zvezdice za trajnost.
To priznanje je pritegnilo svetovno pozornost k rastočemu kulinaričnemu dogajanju v Los Cabosu in še bolj utrdilo privlačnost destinacije za ljubitelje hrane z vsega sveta.
Ko je Esponda prvič prispela v Los Cabos, je bil velik del turizma v regiji odvisen od obiskovalcev iz Zahodna obala Združenih držav AmerikeEna njegovih prvih prednostnih nalog je bila diverzifikacija trga s poudarkom na povezovanju s potniki iz drugih delov ZDA, zlasti iz NYZ vztrajnimi prizadevanji je Esponda uspela vzpostaviti direktne lete iz New York City do Los Cabosa, poti, ki se je od takrat izkazala za zelo uspešno.
Esponda in turistična ekipa se tu nista ustavila. Z leti sta razširila svoja prizadevanja v Evropo, vključno z direkten let iz Frankfurta v Los Cabos, ki zdaj služi potnikom ne le iz Nemčija ampak tudi iz sosednjih držav, kot so Italija, Francijain Španija.
Poleg tega Espondina vizija vključuje širitev privlačnosti destinacije za Južna AmerikaPotekajo pogovori o vzpostavitvi nove letalske poti iz Brazilija v Los Cabos, kar bi še utrdilo njegov položaj mednarodnega središča.
Kljub hitri rasti turizma Esponda meni, da je treba vedno dati prednost kakovosti pred količino. Število obiskovalcev se je od leta 2007 skoraj podvojilo. 2 milijonov do 4 milijonov Esponda se vsako leto osredotoča na trajnostno rast. »Ne gre za podvojitev števila vsako leto,« pravi. »Želimo zagotoviti, da bomo popotnikom še naprej zagotavljali visokokakovostne izkušnje, hkrati pa ohranjali integriteto naše infrastrukture.«
Los Cabos je imel veliko koristi od turističnega razcveta, saj je turizem glavni gospodarski motor regije. Naraščajoče število obiskovalcev je povečalo tudi dohodke gospodinjstev domačinov, kar še dodatno poudarja pomen odgovornega turizma.
Vodenje turistične uprave Los Cabosa pod vodstvom Rodriga Esponde Cascajaresa je postavilo jasen načrt za prihodnost destinacije. Z inovativnimi strategijami, globalnim trženjem in osredotočenostjo na trajnost je Esponda regijo usmeril v novo dobo turizma.
Los Cabos ni več le svetovno znano obmorsko letovišče – danes je živahna kulturna, gastronomska in luksuzna potovalna destinacija. Espondine pobude so postale merilo, kako se destinacije preoblikujejo s sodelovanjem med panogami, uporabo digitalne tehnologije ter zahtevami po kakovosti in trajnosti.
Los Cabos bo v prihodnjih letih še naprej uspeval, Esponda pa se bo še naprej osredotočala na ohranjanje statusa destinacije svetovnega razreda, da bi vsakemu posamezniku, ki ga sprejme, ponudila nepozabno izkušnjo.
oglas
Torek, julij 8, 2025
Julij 7, 2025
Julij 7, 2025