TTW
TTW

Tajska se leta 2025 bori za rešitev svojega turističnega gospodarstva, saj varnostni pomisleki in naraščajoča konkurenca Malezije in Vietnama zmanjšujejo tržni delež

Nedelja, julij 6, 2025

Tajska, turizem

Tajska turistična industrija se v letu 2025 sooča z enim najtežjih izzivov, saj se trudi ponovno pridobiti zagon sredi naraščajočih varnostnih skrbi in ostre regionalne konkurence Malezije in Vietnama. Tajska, nekoč vodilna v turizmu jugovzhodne Azije, zdaj beleži močan upad kitajskih prihodov – najpomembnejšega trga države – zaradi naraščajočega strahu pred kriminalom, politično nestabilnostjo in odmevnimi incidenti, ki so skazili njeno podobo varne destinacije. Hkrati so sosednje države, kot sta Malezija in Vietnam, hitro razširile svoje vizumske politike, letalske povezave in strategije digitalnega turizma, s čimer so turiste odvračale od Tajske z obljubami o varnejših, bolj gladkih in cenovno dostopnejših potovalnih izkušnjah. Zaradi teh dvojnih pritiskov mora Tajska nujno preurediti svojo strategijo, saj se njena dolgoletna prevlada v regiji hitro spodkopava.

Nekoč nesporni prvak turizma v jugovzhodni Aziji, Tajska se zdaj bori za obnovitev svojega položaja sredi vse težjega leta 2025, ki ga je zaznamovalo varnostne skrbi, spreminjajoče se potovalne preference in huda regionalna konkurencaMedtem ko država cilja 35.5 milijona mednarodnih prihodov letosNedavni kazalniki kažejo, da se cilj morda izgublja na dosegu roke.

oglas

Upočasnitev Tajske v konkurenčni regiji

Tajska je leta 2019 dosegla rekord skoraj 40 milijonov mednarodnih turistov, ki so ga večinoma vodili obiskovalci iz Kitajske. Toda šest let pozneje se je turistični zagon v državi upočasnil in številke govorijo okrutno zgodbo. Po uradnih poročilih je Tajska sprejela 35.5 milijonov obiskovalcev leta 2024—številka, ki je zaostala Malezija 38 milijonov in Japonskih 36.9 milijona turistov v istem letu.

Tajska si je za leto 2025 zastavila enak cilj kot lani, vendar že zaostaja za rezultati. V prvi polovici leta so mednarodni prihodi tri odstotke manj kot v enakem obdobju leta 2024Strokovnjaki iz industrije opozarjajo, da Tajska brez večjih popravkov smeri tvega, da bo izgubila svoj najvišji status v svetovni turistični hierarhiji.

Kriza zaznavanja varnosti močno udari

Pomemben dejavnik tega upada je slabšanje dojemanja varnosti– zlasti med kitajskimi turisti, ki so bili nekoč največji tajski trg. Leta 2019 je država pozdravila 11.1 milijona kitajskih obiskovalcev, število, ki se je zdaj drastično zmanjšalo. V prvih petih mesecih leta 2025 je manj kot dva milijona kitajskih turistov obiskal Tajsko – kar je zaznamovalo skoraj tretjinski padec v primerjavi z letom 2024.

Več incidentov je med kitajskimi potniki spodbudilo strahove glede varnosti. Januarja je kitajski igralec Wang Xing je bil med prevozom ugrabljen iz Tajske in kasneje najden v prevarantskem kompleksu v Mjanmaru. Novica je pritegnila pozornost medijev po vsem svetu in okrepila zaskrbljenost glede vloge Tajske v regionalnih kriminalnih mrežah.

Druga tragična epizoda je bila Streljanje v nakupovalnem središču Siam Paragon leta 2023, kjer je življenje izgubil kitajski turist. Poročila o političnih protestih, nestabilnost v bližini tajsko-kamboške meje in nedavno odkritje domnevne eksplozivne naprave v južnih provincah so še dodatno škodovala podobi Tajske kot varne in turistično prijazne destinacije.

Kitajski trg je še vedno nenadomestljiv

Kljub preusmeritvi Tajske na druge izvorne trge odsotnost kitajskih potnikov še vedno pušča veliko praznino. Analitiki poudarjajo, da Noben enotni trg ne more v celoti nadomestiti KitajskeKitajski turisti niso le obiskovali Tajske v velikem številu, ampak so tudi pomembno prispevali k prihodkom od turizma.

Da bi odpravili to kritično vrzel, Tajska turistična uprava (TAT) in Združenje tajskih potovalnih agencij (ATTA) delajo na pobudah, katerih cilj je oživiti kitajsko zanimanje. Aprila je ATTA predlagala 10 milijonov dolarjev državne subvencije podpirati 1,000 direktnih letov iz 20 kitajskih mest v obdobju treh mesecev.

Prizadevanja za ponovno oživitev zanimanja vključujejo digitalne kampanje, kot so »Poletna eksplozija na Tajskem – načrt za spodbujanje kitajskega in čezmorskega trga«, sodelovanja s kitajskimi tehnološkimi velikani, kot so Baiduin medijsko usmerjene programe, kot so "Sawadee Nihao" ki vabijo kitajske vplivneže, da izkusijo in promovirajo državo.

Vendar strokovnjaki opozarjajo, da Kitajska potovalna pokrajina se spreminjaVeliki skupinski izleti in čarterski leti iz drugorazrednih mest na Kitajskem upadajo, nadomeščajo jih mlajši potniki, ki iščejo neodvisen, izkustven in kulturno poglobljen potovanja. Da bi ostala relevantna, se mora Tajska hitro prilagoditi potrebam te spreminjajoče se demografske skupine.

Diverzifikacija v Evropo, Bližnji vzhod in ZDA

Tajska se sooča z negotovostjo na tradicionalnih trgih diverzificirala svojo turistično strategijo s ciljanjem na obiskovalce z visoko porabo iz ZDA, Evropa in Bližnji vzhodMed januarjem in začetkom junija 2025 je TAT poročal o opazni medletni rasti prihodov turistov iz držav, kot so Nemčija, Italija, zalivske države, Združeno kraljestvo in Avstralija.

V podporo tej strategiji je Tajska začela novi in ​​dolgi leti, napredoval športni turizem, razširjeno eko-turizemin investirali v kulturne prireditve privabiti luksuzne potnike. Vendar pa polni potencial teh trgov še ni bil izkoriščen, zlasti zaradi nenehnih geopolitične napetosti, gospodarska negotovost in motnje v letalski povezljivosti zaradi konflikti na Bližnjem vzhodu.

Analitiki trdijo, da medtem ko “kakovost pred kvantiteto” Čeprav se zgodba sliši obetavno, ji manjka praktična jasnost. Tajska se poskuša pozicionirati kot vrhunska destinacija, vendar, kot poudarjajo kritiki, se mora »kakovost« odražati ne le v cenah, temveč tudi v izkušnje obiskovalcev, infrastruktura in varnostni standardi.

Regionalni tekmeci pridobivajo zagon

Medtem pa so najbližji tekmeci Tajske –Malezija in Vietnam– aktivno izkoriščajo situacijo. Malezija se je podaljšal vstop brez vizumov za kitajske turiste pet let, drzna poteza za krepitev zvestobe in spodbujanje ponovnih potovanj. Vietnam je razširil svoje program e-vizumov, lansiran dodatni direktni leti, in maja ponovno odprli železnico Nanning–Hanoi, ki ponuja priročen dostop iz južne Kitajske.

Zaradi teh prizadevanj se je promet že začel preusmerjati stran od Tajske. Jugovzhodna Azija je zdaj hiperkonkurenčno turistično področje, Tajska pa se zaradi nezmožnosti hitrega prilagajanja izgubila dragocen tržni delež.

Kljub spreminjajoči se dinamiki še nobena država ni v celoti prevzela tajske krone. Kljub temu se boj zaostruje in Tajska mora odločno ukrepati, če želi ohraniti svoj zgodovinski vpliv.

Ekonomski vpliv primanjkljaja v turizmu

Turizem ostaja a steber tajskega gospodarstva, kar pomembno prispeva k nacionalnemu BDP in zaposlenosti. Strm upad prihodov kitajskih turistov je že privedel do popravek navzdol napovedi prihodkov od turizma za leto 2025. Združenje tajskih potovalnih agencij (ATTA) je znižal svojo oceno z 69 milijard do 60 milijard dolarjev, s čimer je poudarjena nujnost oživitve dohodnega prometa.

Ekonomski valoviti učinek sega onkraj gostinstva. Letalske družbe, restavracije, nakupovalna središča, zabaviščni centri in ponudniki prevoza čutijo posledice, ko turizem ne dosega želenih rezultatov.

Tajska se leta 2025 bori za oživitev svojega turističnega gospodarstva, saj varnostni pomisleki odvračajo kitajske potnike, naraščajoča konkurenca iz Malezije in Vietnama pa turiste privablja z boljšo povezljivostjo in varnejšimi izkušnjami. Ti izzivi ogrožajo položaj Tajske kot glavne potovalne destinacije v jugovzhodni Aziji.

Kaj sledi za Tajsko?

Tajska pot naprej zahteva drzna ponovna kalibracija svojega turističnega okvira. Mora:

Dobra novica je, da ima Tajska še vedno eno najbolj priljubljenih turističnih blagovnih znamk na svetu, ki jo podpirajo bogata kultura, osupljiva pokrajina in znana gostoljubnost. Toda v današnjem nepredvidljivem okolju, sam ugled ni dovoljKonkurenca je huda, pričakovanja popotnikov se spreminjajo in regionalna dinamika se hitro spreminja.

Da bi si povrnila vodilno vlogo v turizmu, Tajska mora ukrepati drzno, razmišljati dolgoročno in izpolniti svoje obljube o varnosti, kakovosti in nepozabnih potovalnih doživetjih..

oglas

Share On:

Naročite se na naše novice

PARTNERJI

pri-TTW

Naročite se na naše novice

Želim prejemati novice o potovanjih in poslovnih dogodkih od Travel And Tour World. prebral sem Travel And Tour World'sZasebnost.

Izberite svoj jezik