Nedelja, julij 6, 2025
Od leta 2026 naprej bodo tuji turisti US Nacionalni parki bodo plačevali višje vstopnine, potem ko je ameriški predsednik Donald Trump v kontroverzni izvršni odlok vključil nedavno sprejeto doplačilo za tuje turiste. Namenjeno je letnemu zaslužku več kot 90 milijonov dolarjev, neposredno pa je namenjeno tujim državljanom in ga Trump sam predstavlja kot ukrep za prihranek stroškov parka za ameriške davkoplačevalce, ki jih že financirajo v obliki zveznih prispevkov. Čeprav naj bi bilo namenjeno financiranju razvoja parkovne infrastrukture in programov ohranjanja, je sprožilo kritike zaradi postavljanja ovir za tuje obiskovalce – predvsem Kanade, ki je tudi vodilni vhodni trg za ameriške parke.
Obiskovalci iz Kanade in drugih držav, ki nameravajo raziskati ikonične pokrajine ameriških narodnih parkov, se bodo kmalu soočili z višjimi stroški. Bela hiša je v spremembi politike, ki poudarja vse večji razkorak v dostopu do turizma v Severni Ameriki, nedavno potrdila, da bo uvedena nova doplačila posebej za tuje turiste, ki vstopajo v ameriške narodne parke. Novo uvedena politika naj bi se začela izvajati leta 2026.
oglas
Politika, ki je bila objavljena z izvršnim odlokom, podpisanim 3. julija, nalaga ministru za notranje zadeve, da uvede povišane vstopnine za tuje državljane. Dodatna sredstva, ki naj bi letno ustvarila več kot 90 milijonov dolarjev, bodo namenjena krepitvi prizadevanj za ohranjanje narave, odpravljanju infrastrukturnih primanjkljajev in zmanjševanju naraščajočih zaostankov pri vzdrževanju narodnih parkov.
Medtem ko so nekateri ameriški parki za javnost še vedno brezplačni, mnogi najbolj obiskani kraji – vključno z Velikim kanjonom, Yellowstonom, Yosemitejem in Zionom – trenutno zaračunavajo do 70 ameriških dolarjev za letne vstopnice. Novo doplačilo bo dodano k obstoječim cenam za vse imetnike potnih listov, ki niso državljani ZDA, zaradi česar bodo obiski parkov za mednarodne turiste, vključno s Kanadčani, bistveno dražji.
Glede na uradno izjavo Bele hiše si ta nova politika prizadeva zagotoviti tako imenovano »pravičnost« pri dostopu do parkov. Vlada trdi, da ameriški davkoplačevalci subvencionirajo nacionalne parke s svojimi zveznimi prispevki in zato ne bi smeli plačevati enake stopnje kot tuji turisti, ki ne prispevajo k vzdrževanju z davki.
»Ameriški državljani financirajo nacionalne parke in javna zemljišča s svojim davkoplačevalskim denarjem, vendar trenutno plačujejo enako stopnjo kot tuji obiskovalci, ki ne plačujejo davkov,« piše v izjavi. Predsednikova direktiva si prizadeva odpraviti tako imenovani neenakovreden sistem z uvedbo novih vstopnin za tuje obiskovalce, s čimer daje prednost ameriškim državljanom in njihovemu dostopu do nacionalnih parkov, ki jih financira zvezna vlada.
Ta poteza sledi svetovnemu trendu v nekaterih turističnih gospodarstvih, kjer prebivalcem ponujajo nižje vstopnine na območjih nacionalne dediščine, vendar se močno razlikuje od bolj vključujočih in obiskovalcem prijaznih modelov, ki se uporabljajo v regijah, kot sta Kanada in Evropa.
Kanadski popotniki predstavljajo pomemben del mednarodnega turizma v ameriških narodnih parkih, zlasti v tistih v obmejnih državah, kot so Washington, New York in Montana. Za številne družine so čezmejni izleti v ameriške narodne parke poletna tradicija.
Vendar pa bo ta nova struktura pristojbin, ki naj bi začela veljati leta 2026, morda prisiljena ponovno premisliti Kanadčani, ki načrtujejo prihodnje obiske teh ikoničnih lokacij – še posebej, ker dodatni stroški začenjajo nagibati tehtnico k raziskovanju domačih alternativ.
Turistični operaterji in strokovnjaki iz industrije menijo, da bi doplačilo lahko zmanjšalo navdušenje nad destinacijami v ZDA in spodbudilo več Kanadčanov, da iščejo pustolovske priložnosti navznoter, ki ne prinašajo geopolitičnih trenj ali povečanega finančnega bremena.
V nasprotju z odločitvijo ZDA, da zvišajo stroške za mednarodne goste, Kanada aktivno spodbuja domači turizem s pomembnimi spodbudami. Kot del nacionalne strategije okrevanja in za spodbujanje lokalnega raziskovanja je Kanada uvedla Canada Strong Pass – pobudo, ki ponuja brezplačen dostop do nacionalnih parkov, nacionalnih zgodovinskih znamenitosti in nacionalnih morskih območij.
Vozovnica velja do 2. septembra in je zasnovana tako, da kanadske destinacije na prostem naredi bolj dostopne in privlačne za prebivalce, zlasti v letu, ko sta cenovna dostopnost in udobje osrednjega pomena za popotnike.
Predvsem družine bodo imele koristi, saj vstopnica vključuje brezplačen vstop za otroke, stare 17 let in manj, v številne nacionalne muzeje po vsej državi. To je poteza, ki krepi zavezanost Kanade k enakopravnemu dostopu do narave in dediščine, z močnim poudarkom na izobraževalnih in rekreacijskih možnostih za mlade.
Izvršni ukaz o uvedbi turistične takse za tuje turiste je skladen s širšimi narativi »Amerika na prvem mestu«, ki dajejo prednost domači porabi in odvračajo od tega, kar nekateri kritiki dojemajo kot mednarodno prekomerno porabo. Medtem ko zagovorniki trdijo, da je taksa že dolgo pričakovan ukrep za ponovno vzpostavitev pravičnosti, jo nasprotniki vidijo kot kratkovidno politiko, ki tvega odtujitev ključnih turističnih trgov, zlasti Kanade – največjega mednarodnega potovalnega trga v Združenih državah Amerike po obsegu.
Kritiki politike opozarjajo tudi na protislovje med to novo pristojbino in širšimi ameriškimi strategijami promocije turizma, ki so si v zadnjih mesecih prizadevale za oživitev upadajočega čezmejnega potovanja.
Ironično je, da medtem ko zvezne politike ustvarjajo ovire za mednarodni dostop do parkov, različne državne in lokalne oblasti v ZDA aktivno ukrepajo, da bi kanadske turiste privabile nazaj.
Kalifornija je v začetku letošnjega leta začela ciljno usmerjeno trženjsko kampanjo, namenjeno kanadskim popotnikom, s sloganom »Obiščite Kalifornijo«. Kampanja s poudarkom na soncu, obalah in odprtih prostorih poskuša preprečiti zaznavo ameriške neprijaznosti, ki jo spodbuja nacionalna retorika.
Podobno so uradniki v Burlingtonu v Vermontu – obmejnem mestu, priljubljenem med turisti v Quebecu – simbolično preimenovali osrednjo ulico v »Kanadsko ulico« kot gesto solidarnosti in dobrodošlice kanadskim obiskovalcem.
Ta lokalizirana prizadevanja odražajo nenehno napetost med nacionalno politiko in regionalnimi gospodarskimi interesi, saj skupnosti, odvisne od turizma, nasprotujejo zveznim odločitvam, ki jih vidijo kot ekonomsko in diplomatsko kontraproduktivne.
Glede na te dogodke se kanadski popotniki vse pogosteje odločajo za bivanje v lokalnem okolju. Z vozovnico Canada Strong Pass, ki ponuja veliko vrednost, in vladnimi naložbami v domačo turistično infrastrukturo, so pripravljeni vsi pogoji za živahno poletje raziskovanja znotraj obsežne kanadske mreže parkov in dediščinskih območij.
Nacionalni parki, kot so Banff, Jasper, Gros Morne in Cape Breton Highlands, se pripravljajo na porast obiska, medtem ko manj znani biseri, kot sta narodni park Nahanni na severozahodnih ozemljih in arhipelag Mingan v Quebecu, pritegujejo pozornost tako iskalcev pustolovščin kot družin.
Strokovnjaki iz industrije napovedujejo, da bo poudarek na domačem raziskovanju imel dolgoročne koristi, ne le za regionalna gospodarstva, temveč tudi za kanadska prizadevanja za ohranjanje narave, izobraževalne programe in pobude za kulturno angažiranje.
Za tiste, ki še vedno razmišljajo o obisku ameriških narodnih parkov v prihodnjih letih, so naslednje posodobitve ključne:
Medtem v Kanadi:
Različne turistične strategije med ZDA in Kanado jasno kažejo na nasprotujoče si vrednote in prioritete. Medtem ko Združene države Amerike poskušajo unovčiti svojo naravno dediščino z višjimi cenami za tuje turiste, Kanada vlaga v vključenost in dostopnost.
Z bližanjem uvedbe pristojbin leta 2026 se pričakuje, da se bodo potovalni vzorci spremenili, saj bo več Kanadčanov ostalo znotraj svojih meja. Hkrati se lahko ameriški turistični operaterji soočijo z izzivom pri ohranjanju mednarodnih obiskov zaradi vse večjih trenj, ki jih povzroča politika.
Kanadčani, ki bodo obiskali ameriške nacionalne parke, se bodo od leta 2026 naprej soočili z novo turistično doplačilo za tuje turiste v okviru kontroverzne politike, katere cilj je dati prednost ameriškim davkoplačevalcem. Pristojbina je namenjena financiranju vzdrževanja in ohranjanja parkov, hkrati pa omogoča bolj dostopen dostop za prebivalce ZDA.
Ne glede na to, ali jo vodi politika ali pragmatizem, je prihodnost severnoameriškega turizma zdaj odvisna od dostopnosti, cenovne dostopnosti in nacionalne podobe. Za kanadske popotnike je sporočilo vse bolj jasno: ostanite lokalno, raziščite več in izkoristite naravne lepote, ki so na voljo kar doma.
oglas
»Ste uživali v tej objavi? Nikoli ne zamudite prihodnjih objav avtorja sledite nam»